نوشته شده توسط : نت ویر

پروتز اوردنچر از همه انواع پروتز دندان مدرن تر است. اگر پروتز معمولی روی فک و استخوان پایینی سوار می شود، پروتز در اوردنچر اما بر ایمپلنت تکیه دارد. به زبانی دیگر در این روش پروتز متکی بر ایمپلنت است و توسط ایمپلنت ها نگه داشته می شود. همین باعث می شود که پروتز هرگز، چه هنگام لبخند و چه هنگام جویدن، لیز نخورد.

در اوردنچر متکی بر ایمپلنت، پروتز بر 8 پایه ایمپلنت روی هر قوس قرار می گیرد و درست مثل دندان های مصنوعی ، به آسانی می شود جا به جایشان کرد. به خاطر همین آن را «دندان مصنوعی محکم» هم نام گذاری می کنند. با این همه یک فرق اساسی میان دندان مصنوعی و اوردنچر وجود دارد:

دندان مصنوعی بر لثه چسبانده می شود اما آنگونه که اشاره شد، در اوردنچر متکی بر ایمپلنت پروتز بر روی ایمپلنت سوار است. یکی دیگر از تفاوت های اساسی میان اوردنچر و دندان مصنوعی این است که پروتز در اوردنچر عامل موثری برای جلوگیری از تحلیل رفتن فک استخوان به شمار می رود.

اوردنچر به درد چه کسانی می خورد؟

معمولا به بیمارانی که تمام دندان های خود را از دست داده اند پیشنهاد می کنیم از اوردنچر استفاده کنند. با وجود این، بیماران برای اوردنچر به یک بافت استخوانی محکم نیاز دارند. اگر استخوان های فک بیمار تحلیل بروند و به اصطلاح به آتروفی مبتلا باشند، باید راه های درمانی دیگری را رویشان امتحان کرد. دلیل هم دارد. دلیلش این است که بافت استخوانی باید anchor را کاملا احاطه کند. در نتیجه اوردنچر را به بیمارانی با شرایط زیر توصیه می کنیم:

  • کسانی که تعداد زیادی از دندان هایشان را از دست داده اند
  • کسانی که از یک بافت استخوانی محکم در ناحیه فک بهره می برند.

قیمت اوردنچر بر پایه ایمپلنت

قیمت اوردنچر بیش از هر چیز به تعداد ایمپلنت هایی بستگی دارد که پروتزها قرار است بر آن متکی باشند. در مرحله بعد، تعداد دفعات جراحی و طول درمان و برند ایمپلنت های دندان از جمله مواردی اند که در تعیین قیمت اوردنچر نقش بازی می کنند. با این همه هزینه یک دست دندان کامل اوردنچر بر پایه ایمپلنت بیش از 6 میلیون تومان آب می خورد.

منبع: www.zhaleimplant.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: